Eesti esimese erakapitalil põhineva telekanali Kanal 2 looja oli 1993. aastal Ilmar Taska. Telekanali esimene saatepäev algas 1. oktoobril kodumaise animafilmiga „Kapsapea”.
Kanal 2 seltsis veedab iga päev aega ligi 331 000 televaatajat. Programmist leiab nii kvaliteetset meelelahutust kui ka tõsist uurimuslikku ajakirjandust. Kanal 2 lipulaev on juba 2004. aastast uudistemagasin „Reporter”, mille kõrval on juhitva koha sisse võtnud 2019. aastal startinud ja väga populaarseks saanud argiõhtune meelelahutussaade „Õhtu!“. Kodumaise teletoodangu kõrval pakub Kanal 2 ka kvaliteetset välismaist sisu, sh hinnatud telesarju ja menufilme.
Meediakaart
25–64-aastane Kuus vaatajat kümnest on selles vanusevahemikus
Linnaelanik Üle poole vaatajatest elab linnas
Tööturul aktiivne Üle poole vaatajatest töötab
Heal järjel Enam kui pooltel vaatajatel on sissetulek pereliikme kohta üle 400 €
Kanal 2 vaatajate sotsiaalne staatus
Elukoht
Tööhõive
Sissetulek*
Haridus
Vaatajate vanuseline jaotus (‘000)
*sissetulek leibkonnaliikme kohta
Reklaamihinnakiri
Telereklaami planeerimiseks kasutatakse kahte võimalust: TVR ja RBS. TVR kampaania annab kliendile võimaluse sobivamad kanalid ja saated ise välja valida. RBS kampaania planeerime meie, lähtudes kliendi etteantud lähteandmetest, kasutades selleks kõiki meie kanaleid. Telereklaami sekundi hinna arvutus baseerub iga konkreetse reklaamploki 15 minuti keskmisel vaatajaarvul, mis arvutatakse ümber GRP-ks või TRP-ks.
Ajatsoon
Eetriaeg
GRP/TRP sekundihind
Prime Time
17.00–23.59
10,75 €
Off Prime Time
00.00–16.59
7,75 €
Lõpliku sekundi hinna arvutamiseks tuleb GRP/TRP sekundi hind korrutada kõigi planeerimisel kasutatavate indeksitega.
Klipi pikkus
Indeks
4″–9″
1,55
10″–14″
1,4
15″–19″
1,33
20″–24″
1,28
25″–29″
1,24
30″+
1,1
Klipi positsioon
Indeks
Esimene
1,40
Teine
1,35
Viimane
1,30
Eelviimane
1,25
Kolmas
1,05
RBS indeksid
Indeks
Kinnitusega
0,87
Kinnituseta
0,85
Sihtrühma indeks
Sihtrühm
RBS
TVR
Kõik 18-59
1,00
1,00
Kõik 4+
1,00
1,00
Kõik 18-49
1,25
1,25
Kõik 18+
0,90
0,9
Kõik 25-64
0,95
Naine 18–59
0,94
Naine 25–64
0,89
Mees 18–59
1,14
Kõik 4-14*
0,90
1
* Kõik 4-14 sihtrühma saab osta vaid kanalites Kidzone ja Kidzone+ ning nendes kanalites on võimalik osta vaid Kõik 4-14 sihtrühma.
* Alates 01.01.2024 on Kanal 2 lastehommikutes võimalik osta vaid sihtrühma A4-14
Hooaja indeks
Kuu
Indeks
Jaanuar
1,00
Veebruar
1,10
Märts
1,25
Aprill
1,40
Mai
1,7
Juuni
1,45
Juuli
1,00
August
1,35
September
1,45
Oktoober
1,5
November
1,5
Detsember
1,45
TVR planeeringul lisanduvad indeksid
Kanalite arv
Indeks
Kanal 2 lubatud osakaal
1 kanal
1,05
100%
2 kanalit
1,03
80%
3 kanalit
1,02
69%
4 kanalit
1,00
61%
5 kanalit
0,98
55%
6 kanalit
0,97
52%
7 kanalit
0,96
49%
8 kanalit
0,95
47%
9 kanalit
0,94
45%
10+ kanalit
0,93
40%
Kanalite TRP osakaal vastavalt vaadatavuse osakaalule tellimuses sisalduvate kanalite vahel
Rakendub ainult sama sihtgrupi ostmisel kõikides kanalites
Lisatingimused
Ennustatud reitingud on määratud igakuises saatevõrgus.
Valitud saadetele lisatakse saatevõrgus täiendav koefitsient 1,2.
1 min reitingute ostmisel lisandub baashinnale indeks 1,3.
Eripositsioneeringuga reklaamide puhul arvestatakse minimaalselt 15 sek klipi pikkusega.
Reklaamploki sees kahe klipi omavahelise asetuse jälgimisel lisandub koefitsient 1,1 mõlemale klipile.
Kahe erineva reklaamikliendi esitlemisel samas klipis lisandub tellija hinnale indeks 1,2.
Alates 1.01.2024 arvestatakse eetrikordade reaalsete väärtuste arvutamisel reitingud, mis Kantar Emor mõõtmistulemuste alusel jäävad Kanal 2 puhul vahemikku 0–0,09, võrdseks 0,1-ga ning kõikide teiste kanalite puhul reitingud, mis jäävad vahemikku 0–0,01, võrdseks 0,02-ga. Vastavalt lisandunud väärtus moodustab edastustasu. Edastustasu arvestatakse automaatselt eetrikorra tegeliku reitingu ja rahalise väärtuse hulka ning seda eraldi välja ei kuvata. Kampaaniate kompensatsiooniväärtuste arvutamisel võetakse alati aluseks kampaaniate mahud koos edastustasudega.
Kanalite kasutuse indeks TVR kampaaniate puhul kehtib ainult siis, kui ühegi kanali osakaal ei moodusta alla 2%
RBS tellimuse puhul on võimalik osta osja järgmiseid kanaligruppe: Kõik kanalid, eestikeelsed kanalid (Kanal 2, Duo 3, Duo 4, Duo 5, Duo 6, MyHits, TLC, Discovery, Viasat History, Eesti Kanal ja Filmzone), venekeelsed kanalid (Kanal 7 ja Kino 7) ja lastekanalid (Kidzone Max ja Kidzone Mini).
RBS tellimuste puhul ei kehti kohustus kasutada venekeelset lastekanalit Semejka
Erilahendused
Toode
Kirjeldus
Channel ID
Maksimaalne pikkus 10″
Saatekava
Maksimaalne pikkus 20″
Promobug
Maksimaalne pikkus 10″
Tiitririba
Maksimaalne pikkus 8″
Küljeriba
Maksimaalne pikkus 8″
Erilahenduste näidised
Sponsorlus
Sponsorteadete all mõeldakse reklaamimahu hulgast väljaarvatavat teavet sponsori isiku ja tema kaubamärkide kohta. Kui sponsorteade sisaldab reklaami tunnuseid (alltoodud piiranguid), võidakse see teade kvalifitseerida reklaamina koos kõigi sellest tulenevate nõudmistega ning piirangutega reklaamile.
SPONSORTEADE PEAB :
sisaldama spondeerija nime, kaubamärki, logo, toodet või muud sümbolit;
olema vaataja teavitamine sponsori olemasolust saate toetamisel, see on sponsorteate esmane eesmärk;
olema neutraalne ja sisaldama viidet saate toetamise kohta kas verbaalsel või tiitrite kujul.
SPONSORTEADE EI TOHI:
sisaldada nn call to action’it, st näiteks teavet müügikohtade, hindade, kampaaniate jms kohta;
sisaldada toote omaduste kirjeldust ning selgitusi ja hinnanguid toote kohta;
alkohoolsete jookide puhul sponsorteatena käsitleda kaubamärke, mis sõnas ja/või pildis viitavad alkohoolsele joogile;
olla pikem kui 15 sekundit (saate alguses ja lõpus);