Trükimeedia
Nõudmised valmisreklaami failidele
- F/x-1a:2003 separeetimata kujul (composite).
- Igas saadetud failis peab sisalduma ainult üks lehekülg.
- PDF-failides ei tohi olla mis tahes trükitehnilist markeeringut – trüki kontrollskaalasid, värvide nimetusi, kokkutrükimärke (registration marks) ega lõikemärke (crop marks). Dokument peab olema täpselt reklaamimõõdus, st lehekülg reklaami all peab olema sama suur kui reklaamimõõt.
- Reklaamid, millele on nõutud lõikevaru e bleed, peavad sisaldama kõigil külgedel lõikevaru 5 mm. Näiteks reklaam, millel on nõutud mõõt 220×290 mm + bleed peab olema täpselt 230×300 mm ja ei tohi sisaldada lõikemärke ning trükitehnilisi markeeringuid.
- Failides sisalduvate piltide resolutsioon (tihedus) peab olema ajalehepaberil 170 dpi, kriitpaberil 220 dpi.
- Kõik valmiskujunduses kasutatud värvipildid ja värvitoonid peavad olema CMYK-kujul (mitte RGB, Lab või Pantone). Samuti peavad kõik kasutatud spot-värvid olema konverteeritud CMYK-formaati.
- Kujundamisel tuleb vältida mustade tekstide ja objektide puhul 4-värvi musta (rich black) kasutamist. Värvilistes tekstides ja objektides kasutatavate protsessvärvide protsentuaalne summa ei tohi ületada ajalehepaberil 240% ja kriitpaberil 300%. Pildimaterjali värvilahutuse tegemiseks kasutada vastava paberi värviprofiili (ICC profile), mis on saadaval Kroonpressi koduleheküljel (www.kroonpress.eu/profiilid) elektroonilisel kujul.
- Ajalehepaberile – ISOnewspaper26v4
- Kriitpaberile – ISO coated v2 300
- Ajalehetrüki ISO standard lubab teatud piires möödatrükki. Kui on täidetud ajalehetrükiks vajalikud tehnilised tingimused, siis ei ole möödatrükk nähtav. See muutubki silmatorkavaks siis, kui on eksitud tehniliste tingimuste nõuetes.
- Vältida tuleb 8 punkti või väiksemat teksti suurust ja tähejoone paksust mitte vähem kui 0,3 mm, valgete kirjade kasutamist (knockout) värvilistes objektides. Kursiivis või seriifidega kirja minimaalne suurus värvilistes objektides peab olema vähemalt 10 punkti.
- Saadetud faili nimi peab sisaldama viidet reklaamisisule ja/või kampaaniale, väljaannet kus ta ilmub ja kindlasti esimest ilmumiskuupäeva. Näiteks: Silberauto_Colt_PPM_1903.pdf, Pharma_jamsijuur_SAK_0206.pdf
Täiendavat infot saab trükikoja veebilehelt: www.kroonpress.eu/ajaleht
Reklaammaterjal
- Elektrooniliseks reklaammaterjaliks loetakse järgmistes programmides esitatud reklaammaterjale (NB! Logod, vapid, sümbolid ja muud graafilised kujunduselemendid peavad olema vektorgraafikas):
Adobe Illustrator kuni versioonini CC (*.ai), (*.eps), (*.pdf)
- Tekstimaterjalid peavad olema esitatud tekstina ja võivad olla enimkasutatud tekstitöötlusprogrammide formaatides (Word, Excel, Wordpad, Notepad ja/või lihtsalt kopeeritav tekst e-kirjaga). Tekstmaterjalid ei tohi olla saadetud faksiga või e-kirja manuses pildina.
Reklaamides kasutatavad pildid peavad olema vastavalt trükitavale suurusele piisava resolutsiooniga ja saadetud eraldi failidena CMYK- või RGB-värviruumis. Pildid ei tohi olla saadetud Wordi, Exceli, PowerPointi või mõne muu tekstitöötlusprogrammi failidega, sobivad formaadid on TIFF ja JPEG.
Failide üleslaadimine
- Faili nimi peab sisaldama viidet reklaami sisule, tootele kus ta ilmub ja ilmumiskuupäeva
- Failid tuleb laadida serverisse:
- Server: ftp.postimees.ee
- Kasutaja: pmreklaam
- Parool: PM.r3klaam
- Otselink serverisse: http://ftp.postimees.ee/
Online
Üldised tingimused
- Postimees aktsepteerib ainult HTTPSi kujul bännereid, tracking-piksleid ja serveerimis-scripte
- AdManager suudab algoritmiliselt eelistada iga kampaania jaoks paremini toimivaid keskkondi, asetusi, mõõtusid ja kujundusi.
- Postimees kasutab reklaamide serveerimiseks maailma tunnustatuimat reklaamiserverit Google AdManager 360.
- Postimees kasutab ja aktsepteerib neljas vormingus reklaame:
- Pildifail (.jpg, .png, .gif)
- Videofail (.mp4)
- HTML: Kõik HTMLi bänneri osad ja kasutatavad library’d peavad töötama läbi HTTPSi ühenduse (https://support.google.com/dfp_premium/answer/4515432)
- Serveerimis-script: Serveerimis-script’id peavad kõik töötama HTTPSi kujul
- NB! Flash-formaadis reklaamid on ebasoovitavad, kuna veebilehitsejatest (Chrome ja Firefox) tulenevalt ei näe pooled kasutajad Flash-reklaame korrektselt!
- Reklaamid ei tohi matkida uudist ja Postimehe väljanägemist.
- Reklaamide saatmisel on vaja kõik failid lisada .zip- konteinerisse ning edastada see kokku pakitult.
- Lisaks failidele tuleb kaasa saata ka URL-aadressid, millele reklaamid viitama peavad. Postimees ei kasuta URL-aadresse, millel reklaamiserver tuvastab viiruslikke või kasutajatele potentsiaalselt kahjulikke tunnuseid. Samuti ei tohi URL-aadressid sisaldada täpitähti.
- Unikaalsus, kellaaja, nädalapäeva, rubriigi piirangu või sihtimise puhul tekkivad mahupuudujäägid kompenseerib Postimees puudujäänud osa ulatuses esimesel võimalusel.
- Lisaks Postimehe kehtestatud nõuetele peavad kõik reklaamid vastama Eesti Vabariigi seadustele (sh reklaamiseadusele).
Mobiil
- Mobiilis saab serveerida järgnevaid formaate: JPG, PNG, GIF, HTML, script, video (mp4)
- HTMLi või script’i serveerides palume teha bänner responsive. Selleks tuleb width ja height parameetrid seadistada 100%-le.
Pildifail bänner
- Pildifail peab olema .jpg-, .png- või .gif-vormingus.
- Pildifaili maksimaalne lubatud maht on 100 kb.
Bännerite saatmine
- Reklaamide saatmisel on vaja kõik failid lisada .zip konteinerisse ning edastada see kokku pakitult. Õpetuse leiab siit – https://www.youtube.com/watch?v=hvIlEkxJPrU
- Lisaks failidele tuleb kaasa saata ka URL ehk maandumislehe aadressid, millele reklaamid viitama peavad.
- Postimees ei kasuta URL-aadresse, millel reklaamiserver tuvastab viiruslikke või kasutajatele potentsiaalselt kahjulikke tunnuseid. Samuti ei tohi URL- aadressid sisaldada täpitähti.
- Vastavad failid ja URLid palume saata otse oma veebimüügi haldurile.
Heli
- Helifail peab olema .mp3-vormingus.
- Maksimaalne lubatud maht on 2 MB.
Video
- Videofail peab olema .mp4/h264 või .flv vormingus Soovitatav resolutsioon 720p/2500kbps – 4000kbps.
- Videofaili maksimaalne lubatud kaal on 4 MB.
- Videoreklaamide esitamine reklaampindadel käib läbi HTML-konteineri, millel on nupud (play/paus ja mute) ning vaikimisi sätted on:
- Heli välja lülitatud.
- Automaatne alustus sisse lülitatud.
- Automaatne kordus sisse lülitatud.
- Videoreklaamide pre-, mid- või post-roll’ina esitamisel tekib kasutajal võimalus reklaami vaatamine vahele jätta pärast 12 sekundit.
- Videofaili metadata peab asuma faili alguses.
HTML
- HTML-reklaam peab olema korrektses .html vormingus ning võib kasutada kõiki HTMLi, CSSi ja JavaScripti funktsioone.
- HTML-reklaami maksimaalne lubatud maht on 150 kb. HTMLi mahtu mõõdame network traffic’u järgi.
- Reklaam ei tohi kaasata pilte, JSi, CSSi ega muid faile väljaspoolt Postimehele saadetud .zip-konteinerit (v.a Google’i ja Adobe’i CDNid).
- Reklaamis kasutatud pildi elemendid peaksid olema sprite’itud ühest failist.
- Reklaami kood peab kompileeruma ilma konsoolivigadeta.
- HTML-reklaam peab sisaldama clickTAGi. Selle paigaldamiseks on kaks sammu:
- Kopeeri järgnev kood <head></head> TAGide vahele.
<script>
function getQueryStringValue (key) {
return decodeURIComponent(window.location.search.replace(new RegExp("^(?:.*[&\\?]" +
encodeURIComponent(key).replace(/[\.\+\*]/g, "\\$&") + "(?:\\=([^&]*))?)?.*$", "i"), "$1"));
}
window.clickTAG = getQueryStringValue("clickTAG");
</script>
- Lisa klickTAG <body> TAGile, et see näeks välja:
<body onclick="window.open(window.clickTAG); return false;">
- Mitme eri clickTAGi korral kasutada:
window.clickTAG = getQueryStringValue("clickTAG");
window.clickTAG1 = getQueryStringValue("clickTAG1");
window.clickTAG2 = getQueryStringValue("clickTAG2");
- HTML-reklaami korrektseks kuvamiseks lisa CSSi reeglid:
<style>
html, body
{ padding: 0; margin: 0; }
img { border: none; }
</style>
- Tracking-pikslid võib lisada HTML-reklaamide sisse. Sealjuures tuleb meeles pidada, et tracking-pikslid käivitatakse hiljem (pärast reklaami kuvamist), millest tingituna võib näitamiste statistika erineda.
- HTML-reklaam võiks soovituslikult olla responsive. Selleks tuleks width ja height parameetrid seadistada 100%-le.
- Tööriistade (Edge, Swiffy, GWD) poolt loodud HTML-reklaamid peavad samuti alluma eelnevalt välja toodud nõuetele.
Sisuturundus
Sisuturunduse teksti võib klient kirjutada ise, kuid soovitame kasutada meie pakutavat teenust, kus meie copy-writer teeb teksti.
Sisuturunduse looks on vaja:
- Algset teksti sisendit
- Pildimaterjale
- Vajadusel maandumislehe lingid, millele saab tekstis viidata
Serveerimis-scprit ja kolmandad osapooled
- Serveerimis-script’iga esitatud reklaamid peavad alluma kõigile eelpool väljatoodud reeglitele.
- AS Postimees Grupp ei vastuta kolmandate osapoolte tehtud sisuliste või tehniliste vigade eest.
- AS Postimees Grupp garanteerib näitamiste mahu täitmise Google AdManager 360 järgi. Näitamiste statistika erisused kolmandate osapoolte mõõdikuid kasutades on tehnilistel põhjustel tavapärased.
Raadio
- Audioklippide formaadid:
- .mp3 320 kbps CBR, 16 bit, 44,1 kHz
- .wav 1411 kbps, 16 bit, 44,1 kHz (CD-formaat)
- Klipi maksimaalne digitaalne helinivoo lubatud vahemik on -1 dB kuni -6 dB.
- Heli peab olema kompresseeritud 10 dB sisse.
- Tekst peab olema arusaadav ja selge ning vähemalt 6 dB helitaustast valjem.
- Valmis reklaamklipid saata e-posti aadressile raadioreklaamitoimetaja@postimeesgrupp.ee
Televisioon