Veebipõhise iseteeninduskeskkonna kuulutus.ajaleht.ee kaudu saab avaldada reakuulutusi, surmateateid, kaastunde- ja tänuavaldusi ning õnnitlusi.
Pärnu Postimees on kohalik ajaleht aastast 1857, mis ühtlasi on Eestimaa esimene eestikeelne perioodika, mille asutajaks oli Johann Voldemar Jannsen. Tänaseks ilmub Pärnu Postimees iga nädal teisipäevast laupäevani ja kohaliku uudisteankru peatoimetaja on Siiri Erala. Pärnu Postimehe lugejaid trükiversioonil on 27 000, olles ühtlasi kohaliku Pärnumaa elanike seas esimine lugemiseelistus. Väljaanne on hea võimalus jõuda oma reklaami või teatega kohaliku sihtgrupini läbi usaldusväärse kanali, millel on kohalike seas oluline roll ja kõlapind. Teie organisatsiooni esiletoomiseks on Pärnu Postimehes erinevaid reklaamilahendusi, milles oskavad nõu anda meie reklaamikonsultandid. Reklaami tellimisel pakume kliendile reklaamidisaini ja keelekorrektuuride teenust.
Meediakaart
20-54 aastane Kaks lugejat kolmest on selles vanusevahemikus
Linnaelanik Kuus lugejat kümnest elab linnas
Tööturul aktiivne Seitse lugejat kümnest töötab
Heal järjel Iga kolmas lugeja teenib pereliikme kohta üle 800€
Pärnu Postimehe lugejate sotsiaalne staatus
Elukoht
Tööhõive
Sissetulek*
Haridus
Lugejate vanuseline jaotus (‘000)
*sissetulek pereliikme kohta
Andmed pärinevad Turu-uuringute AS paberväljaannete lugejauuringust 2021 I poolaastal.
Reklaamide hinnakiri
Ilmub: T, K, N, R, L Formaat: A3, täisvärviline
Hindadele lisandub käibemaks
Veebipõhise iseteeninduskeskkonna kuulutus.ajaleht.ee kaudu saab avaldada reakuulutusi, surmateateid, kaastunde- ja tänuavaldusi ning õnnitlusi.
ESIKAAS – Laius x kõrgus, mm
1/1 lk 289×270 2700€
1/4 lk 289×75 1180€
1/48 lk 50×50 210€
LK 3 – Laius x kõrgus, mm
1/1 lk 289×386 289×400 2380€
1/2 lk 289×191 1300€
1/3 lk 289×142 910€
1/4 lk 191×142 289×93 93×288 620€
1/6 lk 93×191 191×93 360€
1/8 lk 93×142 289×45 142×93 260€
Muu tekstilehekülg – Laius x kõrgus, mm
1/1 lk 289×386 289×400 2300€
1/2 lk 289×191 142×386 1240€
1/3 lk 289×142 93×386 890€
1/4 lk 142×191 191×142 289×93 600€
1/6 lk 93×191 191×93 44×386 340€
1/8 lk 93×142 289×45 142×93 250€
Vaba paigutus – Laius x kõrgus, mm
1/1 lk
289×386
289×400
2190€
1/2 lk
289×191
142×386
1150€
1/3 lk
289×142
142×288
93×386
800€
1/4 lk
142×191
191×142
289×93
540€
1/6 lk
93×191
191×93
320€
1/8 lk
93×142
289×45
142×93
230€
1/12 lk
93×93
191×45
44×191
150€
1/24 lk
93×45
44×93
80€
1/48 lk
44×45
50€
Tagakaas– Laius x kõrgus, mm
1/1 lk 289×386 2450€
1/2 lk 289×191 142×386 1490€
1/4 lk 142×1191 700€
Inserdid
Masinaga lisatav* kaaluga kuni 40g – 0,1€+km. Käsitsi lisatav ja/või raskem, kui 40g – hind kokkuleppel. NB! Insert lisatakse väljaandele, mille lehekülgede arv on vähemalt 12.
NB! Poliitilise sisuga trükiste insertimisel kehtib hind 0,12 €/tk + km.
*Nõudmised vahelehtedele, mida saab lisada masinaga:
Formaat: A5–A3 2–16 lk (max 40 g)
Materjalide minimaalne mõõt 148 x 210 mm, maksimaalne mõõt 315 x 420 mm
Voltimise ehk 4 lk mahu korral peab liide olema kokku volditud pikemat külge pidi
Liitel ei tohi olla väljastantsitud osi
Liitel ei tohi olla perforatsioone
Paberi tihedus:
2 lk A5/A4/A3 alates 130 g/m²
4 lk A5–A3 61–150 g/m²
8 lk A5–A3 45–75 g/m²
16 lk A5–A3 45–75 g/m²
Vahelehed peavad olema kõik ühes formaadis ja lahtiselt alusel
Vahelehed peavad olema pakis kõik ühtpidi seljaga
A3 liite paki kõrgus 5–7 cm
A4 liite paki kõrgus 6–8 cm
A5 liite paki kõrgus 6–10 cm Materjalid peavad olema Kroonpressi trükikojas (Tähe 133, Tartu) 2 tööpäeva enne ilmumist
Reklaami avaldamise aluseks on tellija kirjalik kinnitus.
Reklaamitellimust saab tühistada, teatades sellest ASle Postimees Grupp taasesitamist võimaldavas vormis 7 tööpäeva enne reklaami avaldamise algust.
Kui reklaamitellimust soovitakse tühistada lühema etteteatamisega kui 7 tööpäeva enne reklaami avaldamist, on ASl Postimees Grupp õigus tellijalt saada tasu 80% tellitud reklaami hinnakirjajärgsest hinnast.
Reklaami tellija kohustub reklaamifailid saatma 2 tööpäeva enne ilmumist ning erilahenduste / eriprojektide puhul tähtajad lepitakse kokku reklaamikonsultandiga.
Kui reklaami teenuse osana edastatakse tellijale isikuandmeid või kui reklaami teenuse osana kogub tellija isikuandmeid, toimub isikuandmete töötlemine alati kooskõlas andmekaitsealaste õigusaktidega, sh EL Isikuandmete kaitse üldmäärusega nr 2016/6679 (IKÜM).
Tellija on kohustatud kontrollima, et tema poolt avaldatavad reklaamid vastavad kehtivale seadusandlusele, ning kinnitab tellimust esitades, et ebaseadusliku reklaami avaldamisega seotud kulud (sh trahvid) on reklaami tellija kohustatud hüvitama ASle Postimees Grupp.
AS Postimees Grupp jätab endale õiguse tagasi lükata ja mitte avaldada reklaame, mis on vastuolus kehtivate õigusaktidega, ei vasta reklaamide avaldamise headele tavadele, segavad oluliselt avaldatava sisu (artiklid, fotod, muud teenused) tarbimist või matkivad ASi Postimees Grupp väljaannete kujundust ning uudiste pealkirjade esitusviisi. Reklaam ei tohi olla eksitav.
AS Postimees Grupp ei avalda reklaame, milles on kasutatud pornograafilisi või vägivalda propageerivaid kujunduselemente või mis kahjustavad ASi Postimees Grupp ärihuve.
AS Postimees Grupp jätab endale õiguse keelduda reklaami avaldamisest ka muudel põhjustel, kui peab seda vajalikuks.
Kuulutused
Enne kella 12 sisestatud kuulutused avaldatakse järgmises ilmuvas ajalehes
Pärast kella 12 sisestatud kuulutused saavad ilmuda ülejärgmises ajalehes
Kaastundeavaldus ja tänukuulutus ilmub esimesel võimalusel üldjärjekorra alusel
Surmateade ilmub eelisjärjekorra alusel võimaluse korral järgmise päeva ajalehes
Mälestuskuulutus ilmub soovitud päeval tingimusel, et järgmise päeva ajalehte soovitud tellimus ei ole esitatud pärast kella 12
Õnnitlus ilmub soovitud päeval tingimusel, et järgmise päeva ajalehte soovitud tellimus ei ole esitatud pärast kella 12.
Tehnilised tingimused
Nõudmised valmisreklaami failidele
F/x-1a:2003 separeetimata kujul (composite).
Igas saadetud failis peab sisalduma ainult üks lehekülg.
PDF-failides ei tohi olla mis tahes trükitehnilist markeeringut – trüki kontrollskaalasid, värvide nimetusi, kokkutrükimärke (registration marks) ega lõikemärke (crop marks). Dokument peab olema täpselt reklaamimõõdus, st lehekülg reklaami all peab olema sama suur kui reklaamimõõt.
Reklaamid, millele on nõutud lõikevaru e bleed, peavad sisaldama kõigil külgedel lõikevaru 5 mm. Näiteks reklaam, millel on nõutud mõõt 220×290 mm + bleed peab olema täpselt 230×300 mm ja ei tohi sisaldada lõikemärke ning trükitehnilisi markeeringuid.
Failides sisalduvate piltide resolutsioon (tihedus) peab olema ajalehepaberil 170 dpi, kriitpaberil 220 dpi.
Kõik valmiskujunduses kasutatud värvipildid ja värvitoonid peavad olema CMYK-kujul (mitte RGB, Lab või Pantone). Samuti peavad kõik kasutatud spot-värvid olema konverteeritud CMYK-formaati.
Kujundamisel tuleb vältida mustade tekstide ja objektide puhul 4-värvi musta (rich black) kasutamist. Värvilistes tekstides ja objektides kasutatavate protsessvärvide protsentuaalne summa ei tohi ületada ajalehepaberil 240% ja kriitpaberil 300%. Pildimaterjali värvilahutuse tegemiseks kasutada vastava paberi värviprofiili (ICC profile), mis on saadaval Kroonpressi koduleheküljel (www.kroonpress.eu/profiilid) elektroonilisel kujul.
Ajalehepaberile – ISOnewspaper26v4
Kriitpaberile – ISO coated v2 300
Ajalehetrüki ISO standard lubab teatud piires möödatrükki. Kui on täidetud ajalehetrükiks vajalikud tehnilised tingimused, siis ei ole möödatrükk nähtav. See muutubki silmatorkavaks siis, kui on eksitud tehniliste tingimuste nõuetes.
Vältida tuleb 8 punkti või väiksemat teksti suurust ja tähejoone paksust mitte vähem kui 0,3 mm, valgete kirjade kasutamist (knockout) värvilistes objektides. Kursiivis või seriifidega kirja minimaalne suurus värvilistes objektides peab olema vähemalt 10 punkti.
Saadetud faili nimi peab sisaldama viidet reklaamisisule ja/või kampaaniale, väljaannet kus ta ilmub ja kindlasti esimest ilmumiskuupäeva. Näiteks: Silberauto_Colt_PPM_1903.pdf, Pharma_jamsijuur_SAK_0206.pdf
Elektrooniliseks reklaammaterjaliks loetakse järgmistes programmides esitatud reklaammaterjale (NB! Logod, vapid, sümbolid ja muud graafilised kujunduselemendid peavad olema vektorgraafikas):
Adobe Illustrator kuni versioonini CC (*.ai), (*.eps), (*.pdf)
Tekstimaterjalid peavad olema esitatud tekstina ja võivad olla enimkasutatud tekstitöötlusprogrammide formaatides (Word, Excel, Wordpad, Notepad ja/või lihtsalt kopeeritav tekst e-kirjaga). Tekstmaterjalid ei tohi olla saadetud faksiga või e-kirja manuses pildina.
Reklaamides kasutatavad pildid peavad olema vastavalt trükitavale suurusele piisava resolutsiooniga ja saadetud eraldi failidena CMYK- või RGB-värviruumis. Pildid ei tohi olla saadetud Wordi, Exceli, PowerPointi või mõne muu tekstitöötlusprogrammi failidega, sobivad formaadid on TIFF ja JPEG.
Failide üleslaadimine
Faili nimi peab sisaldama viidet reklaami sisule, tootele kus ta ilmub ja ilmumiskuupäeva